Af Jesper Greth, byrådsmedlem (V), Hulvejen 107, 9530 Støvring

Byrådet står overfor at skulle beslutte linjeføringen af den længe ventede Ny Nibevej og i den forbindelse skal vi vælge en linjeføring, som ikke blot kobler Rebild øst på motorvejen, men også en løsning som giver en sikker og effektiv trafikafvikling i Støvring. Der er i dag mange bilister, som vælger at køre gennem Støvring af Hobrovej, og det giver rigtig meget trafik gennem midtbyen til stor gene og med sikkerhedsrisiko for alle trafikanter, også især de bløde.

Alle os, der kører på Vester Primærvej om morgenen og om eftermiddagen, oplever en flaskehals, og dermed tidsspilde i afviklingen af trafikken i den nordlige ende af Vester Primærvej (T-krydset Vester Primærvej og Nørre Alle).

Jeg mener derfor, at vi skal sammentænke Ny Nibevej, således at den kobles på Vester Primærvej og at vi i nordenden af Vester Primærvej laver en afgrening til henholdsvis E45 (Støvring Nord) og Hobrovej. Dermed får vi en ringvej omkring Støvring, som giver en mere sikker og effektiv afvikling af trafikken i Støvring.

Jeg forestiller mig en fremtidssikret linjeføring som illustreret på kortskitsen.

e-max.it: your social media marketing partner