Af Hans Bjørn, Rypevej, 9575 Terndrup

Når jeg går min daglige vandretur, sker det naturligvis, at jeg møder forskellige hundeejere. Nogen af dem, de der har styr på hunden, stopper op og lader mig klappe hunden. De andre kigger bare den anden vej og ser fornærmede ud, hvis jeg tillader mig at hilse med et ”Hej” eller ”Daw”.

Nå, men de hundeejere, jeg snakker med, har den sidste tid haft mange beklagelser. De synes alle som én, at det er ret trælst, at parcelhusejerne eller havefolket endnu ikke har fået fjernet alle de ”hunde- høm hømmer” , som deres hunde har lagt på stierne i Terndrup. De fleste hundeejere synes ligefrem, det er træls at skulle gå på stien, der løber her fra ”Pipkvarteret” til Hedevej, for på den ligger der for tiden usædvanlig mange af de før nævnte ”hømmer”!

Jeg undskylder naturligvis på vegne af alle haveejerne, og jeg vil da se, om jeg snarest kan få tid til at fjerne den fine lille ”hømmer” der er lagt, ved vores udgang til Solsortevej. Lige overfor er der kommet nye beboere, og til deres ære er der lagt endda en ordentlig ”moppe-hømmer”. Så vores nye genbo glæder sig formentlig til, at han kan gå ud og fjerne den. 

Ellers har jeg skam ikke nogle problemer med de mange ”hunde-hømmer”. På trods af mine 82 år er jeg ret agil, så jeg kan sagtens balancere mellem alle ”hømmerne”. Derimod har min kone, der bruger Rollator, mere besvær med at undgå, at ødelægge de små kunstværker.

e-max.it: your social media marketing partner