Af Agnete Lorentsen, Møllebakken, Hellum

HELLUM: På vegne af mange beboere i Hellum og omegn, henvender jeg mig til byrådet i Rebild kommune. 

Flere af de politikere, der sidder i det nuværende byråd har siddet i byrådet, da man lovede os cykelsti færdiggjort fra Terndrup til Skørping både 2017 og 2019.  

Vi kan endda gå endnu længere tilbage. Da Anny Winther var borgmester (2007-2013), blev vi flere gange lovet, at vi var nummer to på listen til at få en cykelsti – efter cykelstien til Gl. Skørping. Det kunne vi godt forstå, da der er mange børn, der skal frem den vej til deres skole. 

Så kom et nyt byråd, hvor der ”sad” fem fra Øster Hornum. Så fik de lige en cykelsti (jeg kommer ofte den vej, men endnu har jeg ikke set en cyklist på cykelstien). 

Kan man nu forstå, hvor respekten for politikere bliver af? Og ”politikerleden” opstår? 

Det er desværre ikke nok med gode intentioner. Det er nu, vi har brug for en cykelsti. Vores børn har brug for en sikker vej til deres skole.  

Vi har desuden fået flere unge mennesker til byen, der ønsker at cykle til toget, og faktisk valgte at bo i Hellum, da vi var blevet lovet en cykelsti. 

Vejen til Skørping er smal, mørk og meget befærdet med både tung og hurtig trafik. 

Derfor vil vi bede byrådet om endnu engang om at prioritere cykelstien Hellum-Skørping og vise ordentlighed. De små samfund i kommunen må også prioriteres. Vores børn skal også sikkert til skole. 

e-max.it: your social media marketing partner