Tirsdag den 22. august var jeg til orienteringsmøde om, hvad den gamle materielgård skulle bruges til efter fraflytning den 1. oktober 2017.

Det var et rimeligt velbesøgt møde, med mange forskellige interessergrupper repræsenteret.
Der var en god debat, og forvaltningen præciserede, at man på forhånd ikke har taget stilling til, hvad området skal bruges til. Det vil man, som jeg forstod det, lade være op til områdets indbyggere være medbestemmende om.
Her er der en enestående mulighed for byens borgere, at komme med input til, hvad man kunne tænke sig.
Det, der blev talt meget om, var at det skulle holdes i et ikke alt for poleret projekt á lá Karolinelund-området i Aalborg.
Personligt syntes jeg det er en god ide, så kan der blive plads til mange aktiviteter lige fra skaterbane, klatrevæg, petanque osv.
Det er for mig vigtigt, at man især har blik for byens unge, der ikke lige har
interesse for de gængse idrætsgrene. Der findes i Støvring stort set ingen steder, hvor de kan boltre sig.
Jeg vil derfor især appellere til forældre, der har børn mellem 8 og 18 år, til at komme ud af busken og støtte op om dette projekt.
I har her en enestående chance til at få skabt en bynær oase, med plads til udfoldelse af en bred vifte af aktiviteter.
Kom frisk og held og lykke med projektet.

Af Allan Lund Sørensen,
Byrstedvej, Bradsted,
byrådskandidat for Venstre
i Rebild Kommune KV17.

e-max.it: your social media marketing partner